5 Tips om hardloop motivatie te krijgen én te houden - Hiphardlopen.nl
SINDS 2010 EEN VERTROUWD ADRES
GRATIS VERZENDEN BOVEN €25,-
GROOTSTE ASSORTIMENT HARDLOOPROKJES
WINNAAR NEW WEBSHOP AWARDS 2020

5 Tips om hardloop motivatie te krijgen en te houden

5 Tips om hardloop motivatie te krijgen en te houden

Heb jij, net als velen, moeite om jouw trainingsmotivatie op peil te houden? Bijgaand een aantal tips om jezelf te motiveren.

5 Tips om jouw trainingsmotivatie te versterken

Hier een paar tips om jouw trainingsmotivatie een boost te geven.

Heb jij ook zo’n moeite om jouw trainingsmotivatie op peil te houden? Je bent niet de enige. Motivatie is een term die we veel horen in de sportbranche. Maar wat is het precies? En, nog belangrijker, hoe kunnen we onszelf beter motiveren om te sporten?

Daarom hebben we een paar tips op een rijtje gezet, waarmee jij jouw motivatie om in actie te komen een boost kunt geven!

  1. Doelen stellen

    Het hebben van een doel is belangrijk omdat je daar naar toe kunt werken, wat op zichzelf al motiverend is. Houd er rekening mee dat doelen stelt die gemakkelijk te meten zijn, bijv. eind juni 5 km kunnen lopen of tegen het einde van het jaar 3 pull ups kunnen doen.

    Vuistregel

    • Stel een duidelijk doel (bijv. 5 km aan 1 stuk kunnen hardlopen)
    • Stel een duidelijke termijn (eind juni 2021)

  1.  
  2. Weg met je schuldgevoel

    Schuldgevoel drukt zo zwaar op je schouders en verbrandt de tijd en energie die je zou moeten gebruiken om je op jouw geest en welzijn te concentreren. Wanneer je wilt slagen met een oefenplan, heb je een geest en lichaam zonder schuldgevoel nodig dat klaar is om zich alleen op jou en jouw doel te concentreren.

    Schuldgevoel kan een krachtige emotie zijn en het kan ervoor zorgen dat je geobsedeerd raakt door wat je had moeten doen, waardoor je jouw focus en aanwezigheid verliest. Oké, dus je hebt de dag ervoor niet kunnen sporten, so what! Het gaat om wat je nu, vandaag, doet. Alleen dit moment is wat er toe doet. Wie wil jij vandaag zijn en wat ga jij er aan doen?

    Heel veel mensen blijven, zonder reden, in het verleden stilstaan, terwijl wij als mensen alléén kunnen bepalen wat we op dit moment doen en wat we in de toekomst gaan doen.

  3. Koop nieuwe sportkleding

    Misschien heb je een versleten hardloopbroek of iets dat niet meer goed past? Mijn advies (en ja, het ligt voor de hand) gooi het weg, verkoop het of doneer het, maar laat het niet in je la liggen om je te treiteren.

    Er is geen krachtigere motivatie boost dan een frisse nieuwe sportkledinggarderobe om je op weg te helpen. Een nieuwe tights en een bijpassende sporttop voelen heerlijk aan, daarnaast is het essentieel om nu iets te kopen dat goed past. Wacht niet tot die kleding in de toekomst past, je leeft vandaag en in het heden verdien jij een goede kwaliteit sportkleding. Als jouw loopkleding helemaal naar jouw zin is, lekker zit én op de juiste plekken ondersteuning biedt, helpt dit jouw om je schoenen aan te trekken en te gaan.

  4. Houd je voortgang bij

    Dit advies lijkt veel op nummer één op de lijst maar ik zal het nogmaals vermelden omdat het erg belangrijk is om de tijd vast te stellen en om je doelen bij te houden. Het bijhouden van je prestaties geeft een motivatie boost, vooral als je vooruitgang boekt.

  5. Beloon jezelf

    Het behalen van jouw streefdoelen is op zich al een beloning maar soms kan een extra beloning een echte motivatie boost zijn. Misschien heb je er altijd al van gedroomd om in de Alpen te skiën of een berg te beklimmen in het buitenland? Als je een lange termijndoel hebt bereikt, denk ik dat je jezelf voor die prestatie moet belonen. Heb je jezelf een groot doel gesteld, stel dan ook deeldoelen in waarbij je jezelf beloont!

     

    Waar ik mijn motivatie zoek én vind?

    Ten tijde van deze blog hebben we nog steeds te maken met een lockdown. Mijn motivatie haal ik vooral uit de runs van Virtual Goals, zij bieden veel leuke virtuele runs aan met mooie medailles. veel variatie met afstanden en doelen waardoor mijn conditie en uithoudingsvermogen op peil blijven en ik straks klaar ben voor het "echte" werk als we weer georganiseerde runs mogen lopen. Er wordt een doel gesteld en er hangt een tijdslimiet aan. Je resultaat moet je uploaden, hetgeen een fijne stok achter de deur is om daadwerkelijk te gaan.

 

Heb jij een mooi doel? Deel het met ons en vertel vooral ook de beloning die je jezelf in het vooruitzicht gesteld hebt. Heel veel succes!

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
SINDS 2010 EEN VERTROUWD ADRES
GRATIS VERZENDEN BOVEN €25,-
GROOTSTE ASSORTIMENT HARDLOOPROKJES
WINNAAR NEW WEBSHOP AWARDS 2020