FAQ

1. Wat zijn de verzendkosten bij een bestelling via hiphardlopen.nl?

De artikelen die je besteld via hiphardlopen.nl worden per brievenbuspost binnen Nederland verzonden voor een vast bedrag (€ 3,95) per bestelling. Wil je een bestelling plaatsen vanuit een ander land dan Nederland neem dan contact op via info@hiphardlopen.nl en wij zullen je informeren wat de mogelijkheden zijn.

Voor retourzendingen geldt dat deze alleen geaccepteerd worden indien voldoende gefrankeerd. Ons advies is aangetekend versturen.

2. Als ik niet met iDEAL kan betalen heb kan ik dan toch iets bestellen?
Dat is mogelijk. Je kunt vooruit betalen, stuur eerst een email naar info@hiphardlopen.nl. Wij voeren de bestelling voor je in, en je krijgt via email een bevestiging met van je bestelling en alle betaalgegevens. Zodra je betaling is ontvangen versturen wij je bestelling. Als 3 werkdagen na bestelling het bedrag nog niet is bijgeschreven, plaatsen we het item terug op de site. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om met creditcard te betalen, zie betalingssysteem tijdens je bestelling.

3. Kan ik alleen online kopen?
We verkopen via onze website www.hiphardlopen.nl. Wel zijn wij op verschillende evenementen aanwezig waar de mogelijk bestaat de artikelen aan te schaffen. Voor locaties, check onze website. Daarnaast organiseren wij ook hippeT op locatie, voor meer info mailen naar info@hiphardlopen.nl.

4. Is het veilig om met mijn via iDEAL aan hiphardlopen.nl te betalen?
Voor het betalen van de bestelling maken wij gebruik van de internetkassa van Buckaroo. Buckaroo is één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen. Wanneer het moment aanbreekt om de betalingsgegevens in te voeren, word je automatisch naar onze betaalpagina op de site van Buckaroo geleid. De uitwisseling van gevoelige informatie, zoals het nummer van je rekening, gebeurt via een beveiligde verbinding tussen jouw PC en de site van Buckaroo; hiphardlopen.nl is er niet bij betrokken. Dit mechanisme garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie tegenover hiphardlopen.nl.
Voor meer informatie over de internetkassa, zie www.buckaroo.nl

5. Kan ik ook met iDEAL betalen als ik bijv. een Rabobank of ABN-AMRO rekening heb?
Voor het betalen van de bestelling maken wij gebruik van de internetkassa van Buckaroo. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kunt je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden. Voor meer informatie zie www.ideal-betalen.nl

Voordelen
- iDEAL wordt ondersteund door ABN AMRO, ASN Bank, Fortis Bank, Friesland Bank, ING / Postbank, Rabobank, SNS Bank en Van Lanschot Bankiers.
- iDEAL bied je een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

- iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren

 - iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken 

- Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL 
- Controle en overzicht op de betaling

6. Als ik het bestelde artikel wil retourneren kan dat dan?
Wij leveren uitsluitend kwaliteitsartikelen. Het kan desondanks voorkomen dat het artikel niet aan je verwachtingen voldoet. Het artikel kan dan geretourneerd worden. Voor een uitgebreide beschrijving van de voorwaarden waar deze retourzending aan moet voldoen zie hieronder beschreven.

Retourzending
De volgende zaken zijn van belang: 

1. Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn van originele labels en indien van toepassing in originele verpakking worden geretourneerd;
2. Retourgestuurde artikelen worden niet teruggenomen indien:
a. Ze gedragen en/of gewassen zijn;
b. Ze beschadigd zijn en/of je zelf getracht hebt de schade/een gebrek te herstellen;
c. Je de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructie niet hebt opgevolgd.

3. Bij het ontbreken van de "give-away" bij het retour zenden van een actie artikel met "give-away" wordt bij creditering of tegoedcode de "give-away" in mindering gebracht op het       terug te ontvangen bedrag.

Condities retourneren
1. Retour te zenden items moeten binnen 14 werkdagen na ontvangst van de bestelling worden gemeld. Dit kan op een mail te sturen naar hiphardlopen.nl
2. Het te retourneren item moet binnen 5 werkdagen na aanmelding van de retour via info@hiphardlopen aan ons geretourneerd en door ons ontvangen zijn;
3. De retourzending moet een (kopie) van de pakbon bevatten waarop is aangegeven welke items retour komen (anders weten wij niet van wie de retourzending afkomstig is).

 4. We adviseren je de retourzending aangetekend te versturen, zodat je zeker weet dat deze goed bij ons aankomt. Het risco van retourneren ligt bij de consument.

5. Let op, artikelen uit de SALE/afgeprijsde artikelen kunnen wel worden geruild maar deze worden niet gecrediteerd.

Frankeren retourzending
De kosten voor het retour zenden naar hiphardlopen.nl komen voor je eigen rekening, tenzij anders is overeengekomen. Je dient retouren te allen tijde voldoende te frankeren, anders worden ze niet in ontvangst genomen en niet gecrediteerd. Het risico van retour zenden ligt bij degene die de zending retourneert. Wij adviseren je de retourzending aangetekend te versturen, zodat je zeker weet dat deze goed bij ons aankomt.

Verwerking en terugbetaling van je retourzending
De retourzending wordt na aanmelding èn na ontvangst van de zending, per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retour gezonden artikelen zal door ons gecrediteerd worden en teruggestort worden naar je bankrekeningnummer ingeval van betaling via iDEAL. Indien de bestelling met creditcard is betaald zullen wij op de creditcard crediteren, hier gaat wel enige tijd overheen ivm de afhandelingsadministratie. De verzendkosten van de retour zending worden niet teruggestort.

7. Als ik het bestelde artikel wil ruilen kan dat? 

 Je kunt dit het gemakkelijkst doen door de te vervangen artikel(en) te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsen op de website. Zo zie je gelijk of een artikel nog beschikbaar is. Let op, artikelen uit de SALE/afgeprijsde artikelen kunnen wel worden geruild maar deze worden niet gecrediteerd.

Wanneer je een neiuwe bestelling plaatst om je huidige artikel(en) te vervangen houdt dit wel in dat je het artikel via Ideal dient te betalen. Wij kunnen helaas wegens technische redenen de bestellingen niet met elkaar verrekenen. Je betaalt dus in eerste instantie 2 rekeningen. Na ontvangst van je retourzending krijg je binnen enkele dagen het restitutiebedrag op je rekening gestort. 

8. Hoe kan ik hiphardlopen.nl het beste bereiken?

Mocht je een vraag hebben dan kun je die het beste via info@hiphardlopen.nl stellen. Wij zullen je dan binnen 2 dagen per e-mail antwoord geven. Na kantooruren (werkdagen 9.00 tot 17.00 uur) ontvangen vragen worden op de volgende werkdag beantwoord. Daarnaast zijn wij bereikbaar via Skype (hippe.jenne of hippe.else) en op het servicenummer 06-81291210 (zie voor bereikbaarheidstijden de homepage).

9. Verzend hiphardlopen.nl mijn bestelling buiten Nederland?
Bestellingen binnen Nederland en Europa kunnen direct via de site worden besteld. Indien je een bestelling naar een ander land wilt laten sturen, neem dan eerst contact op met ons via info@hiphardlopen.nl. Indien je daar aangeeft wat je wilt bestellen en naar welk land de bestelling verzonden moet worden dan laten wij je dezelfde of de volgende werkdag weten wat de mogelijkheden zijn. Op het moment dat je akkoord gaat met onze prijsopgave ontvang je een factuur voor de bestelling via de mail. In dit bericht wordt ook aangegeven hoe je deze factuur kunt betalen. De bestelling wordt verstuurd nadat de betaling bij ons ontvangen is.

10. Krijg ik garantie op de artikelen die ik via hiphardlopen.nl heb besteld?
Je mag ervan uitgaan dat wij kwaliteitsartikelen leveren. Alle artikelen op onze site zijn van merken die bekend staan om hun kwaliteit. Mocht er onverhoopt toch iets met de artikelen aan de hand zijn dan kun je het beste via info@hiphardlopen met ons contact opnemen. Wij zullen er dan alles aan doen om het probleem voor je op te lossen.

11. Welke maat moet ik kiezen?
Bij ieder artikel staat een link naar uitgebreide maatinformatie van bijv. de taille of de lengte. Klik hier voor maattabel. Het maatschema kun je ook  links op de homepage vinden,  hierin zijn zoveel mogelijk maten per artikel aangegeven. Er zijn kleine verschillen tussen de verschillende modellen, als een rokje ruimer of krapper valt dan in de maattabel aangegeven dan wordt dit bij het rokje vermeld. Kijk verder of de maat die uit de tabel komt overeenkomt met de maat die je meestal hebt. Kom je er echt niet uit stuur dan een e-mail naar info@hiphardlopen.nl.

12. Het artikel dat ik wil bestellen is er niet meer in mijn maat (of kleur)?
Als een artikel niet (meer ) op voorraad is of je hebt vragen over een kleur, neem dan contact met ons op via info@hiphardlopen.nl. Vermeld in de vraag het artikelnummer en de maat waarom het gaat.

13. Hoe moet ik een artikel wassen?
In elk artikel is een wasvoorschriften geprint. In het algemeen geldt voor alle artikelen:

- wassen tot maximaal 30 °C
- geen wasverzachter gebruiken
- niet in de droger doen
- liggend drogen
- met gelijke kleuren wassen
- niet strijken
- niet chemisch reinigen
- geen bleekmiddelen of blekende middelen (voor de witte was) gebruiken
 
14. Welke materialen worden er gebruikt voor de kleding?
Er wordt gebruik gemaakt van verschillende soorten materiaal voor de verschillende artikelen. Kijk bij de productinformatie van elk artikel om te zien van welk materiaal een bepaald model gemaakt is.

15. Hoe lang duurt het voor dat ik een artikel in huis heb?
Wij versturen de meeste artikelen per brievenbuspost en doen je bestelling zo snel mogelijk nadat we de betaling ontvangen hebben op de bus. Dit betekent dat je bestelling in principe de dag nadat wij je betaling ontvangen hebben op de mat zou kunnen liggen. Post.nl garandeert echter geen 24-uurs bezorging dus het komt ook vaak voor dat het iets langer duurt. Je ontvangt een mail zodra wij je bestelling verzonden hebben.

16. Het broekje onder mijn rokje zit binnenste buiten, hoe kan dit?
Het broekje zit binnenste buiten zodat er geen schuurplekken op je huid kunnen ontstaan. Dit is dus met een (goede) reden andersom erin gezet.